Kunstterapeut

1902 Frederiksberg

Sekundær postnummer:
4000 Roskilde

SE – terapeut ( godkendt Somatic Experiencing® practitioner ). KUNSTTERAPEUT fra Institut for Kunsterapi –grunduddannelse +overbygning. Grafisk designer fra Danmarks Designskole - Afgang fra Institut for Visuel Kommunikation ---------------------------------------------------------------------- KUNSTTERAPI er en psykoterapeutisk metode, hvor kreative udtryksmåder indgår som et bindeled mellem klient og terapeut og mellem det bevidste og det ubevidste. For det meste bruger vi ord til at udtrykke os med. I kunstterapien bruger vi også de mange andre muligheder vi har for at udtrykke os. De skabende processer er med til at afstresse kroppen, afbalancere psyken og er emotionelt forløsende. Processerne kan virker jeg forstærkende og manifestere det ubevidste ved hjælp af dialog. (Der er absolut ingen krav til kunstneriske forkundskaber) - se evt www.kunstterapi.dk

Forløsning af traumer. Løsne følelsesmæssige og kreative blokeringer. Bearbejde svære følelser ved kriser. Stress og udbrændthed. Arbejde med følelser som angst, sorg, vrede og forladthed. Selvudvikling. Udvikle iboende kreative potentialer.

Voksne, unge og børn

Engelsk

Psykiatrisk hospital (kunstcenter for voksne). Kunstterapeutiske grupper i eget regi. Undervisning (børn, unge og voksne) Tegning, idéudvikling og maleri. Pædagogik indenfor specialområdet (børn).

Det kreatives healende kraft - Udvikle det hele menneske - Nærvær og autenticitet